maandag 26 november 2012

DIGIFOTO-PRO fotowedstrijd Beauty- en fashionfotografie



ARRIËN VAN VLIET (43) Fotografie is voor Arriën van Vliet niet alleen een hobby naast zijn drukke fulltimebaan, ook fotografeert hij bruidsreportages en doet hij fotoshoots in de studio en op locatie. Arriën fotografeert met een Nikon D3, recent heeft hij een Nikon D600 toegevoegd aan zijn cameratas, vanwege de hogere resolutie en het grotere dynamisch bereik op iso 100. WEBSITE www.avfoto.nl

Met deze zomerse fashionplaat sleepte Arriën van Vliet
de hoofdprijs van onze fotowedstrijd Beauty- en
fashionfotografie in de wacht. De prijs bestaat uit een Profoto D1 flitsset ter waarde van 2000 euro. Hier zie je zijn winnende foto en vertelt de fotograaf over de totstandkoming ervan.


TEKST: JULIAN HUIJBREGTS FOTOGRAFIE: ARRIËN VAN VLIET

'Deze foto heb ik gemaakt in de zomer in de Soesterduinen vlakbij Utrecht. Het was een zomerse dag met weinig wind. Meestal werk
ik met een klein team, in dit geval heb ik een stylist, iemand voor het haar en iemand voor de kleding geregeld. Mijn vrouw verzorgde de visagie. Het ballonnenthema had ik al heel lang in mijn hoofd. Voor de shoot heb ik een heliumtankje aangeschaft en honderd zwarte ballonnen. Nadat die opgeblazen waren - dat duurt wel eventjes - zijn we aan de slag gegaan. Dat heeft een flinke serie opgeleverd met veel goede foto's. Dit vonden we het sterkste beeld. Achteraf heb ik lichteffecten toegevoegd aan de foto, om deze een fashiontintje te geven. De bewerking bestaat verder uit het toevoegen van een kleurtoon en het wegwerken van storende elementen in de achtergrond.' 

Copyright Digifoto-pro/Arriën van Vliet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten